Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

DEAD MAN IS WALKING





Οι πιο προικισμένοι άνθρωποι, τόσο απ’ την άποψη της ανάπτυξής τους όσο κι απ’ της από μέρους τους χρήσης των χαρισμάτων τους, αποτελούν ένα μέρος της συλλογικής δύναμης κι υπόκεινται στους νόμους της αλληλεγγύης με τον ίδιο τρόπο, όπως και κείνοι, που εκτελούν τις πιο ασήμαντες λειτουργίες. Επιπρόσθετα, οι προηγούμενοι οφείλουν πολύ περισσότερα στην κοινωνία απ’ ότι οι τελευταίοι.

Κατά συνέπεια, μπορεί να υπάρξει πολύ λιγότερη δικαιολογία για αξιώσεις που αφορούν υπέρμετρες αμοιβές.

Πέτρος Ιωσήφ Προυντόν

Οι άνθρωποι που χειρίζονται νομικά ζητήματα και κατέχουν θέσεις – κλειδιά σε επιχειρήσεις, εταιρίες, οργανισμούς, αποκτούν τεράστια δύναμη και καταδυναστεύουν το όλο θεσμικό σύστημα εργασίας. Με όπλο την γνώση των νόμων, καταστρατηγούν κάθε αλήθεια της φαινομενολογίας του πολιτικού και οικονομικού συστήματος, καλλιεργούν τη δική τους αλήθεια, χτίζουν τη νέα αριστοκρατία (διευθυντές επιχειρήσεων, ανώτατα στελέχη ανωνύμων εταιρειών, μάνατζερ, κ.ά.).

Μια αριστοκρατία αποκομμένη από πολιτιστικά ερείσματα, γιατί η μόνη ιδέα που τους συνέχει είναι το κέρδος, ενώ παράλληλα ακρωτηριάζουν κάθε ίχνος οντολογικής αυτονομίας.

Μια κάστα τεχνοκρατών που πολλαπλασιάζει την εικονική πραγματικότητα, που θεοποιεί το οικονομικό κέρδος, που περικόπτει τις συνδικαλιστικές ελευθερίες, που στραγγαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Άνθρωποι που σπούδασαν τις ατομικές ελευθερίες, που διδάχθηκαν το δικαίωμα του ελεύθερου χρόνου, που μελέτησαν τον Αριστοτέλη, τον πρώτο διδάξαντα για τα ευεργετήματα της μικρής ιδιοκτησίας και το όνειδος της τοκογλυφίας.

Οι κενές και αποστεωμένες πολιτικές νόρμες του New Age συγκεκριμενοποιούνται στα γραφεία τους, η σκέψη τους καθίσταται «φαντασματική», διχασμένη. Είναι με ονοματεπώνυμο και είναι κοντά μας. Μακρυά είναι μόνον οι προθέσεις τους. Μακρυά είναι μόνον οι ανεμόμυλοι του Δονκιχωτισμού τους και εφόσον η εσφαλμένη γνώση τους είναι προς την απώλεια κάθε σταθερά ριζωμένης ταυτότητας, η θεραπεία τους τείνει συμβατή με το σχήμα της διαλεκτικής σχέσης προς τους άλλους.

Έμαθαν όχι μόνο το δικαίωμα της κυριότητας αλλά και την κατάχρηση δικαιώματος.

Εκτελούν οριζόντια άσκηση εργασίας καθώς συντονίζονται με την κουλτούρα της πληροφορικής, πλην όμως υπεξαιρούν τις πολύπλοκες δυνατότητες της διαμεσολάβησης.

Ξεχνούν πως επιστήμη δεν είναι μόνο δράση . είναι ο συσχετισμός των εμπειριών και ο βιωματικός συνδυασμός μέσω της σκέψης.

Ξεχνούν πως η ζωή δεν είναι άσκηση επί χάρτου . πως με αριθμούς δεν εξαλείφονται στρατιωτικοποιήσεις παιδιών, η ενδοοικογενειακή βία, το παράνομο εμπόριο όπλων.

Ξεχνούν (ή αποσιωπούν) πως είναι οι μόνοι που αυτοκαθορίζουν τον μισθό τους εις βάρος της φαντασίας τους (πώς θα τα ξοδέψουν όταν έχουν πλέον εκπληρώσει όλες τις ανάγκες ενός κοινού θνητού).

Ξεχνούν πως είναι ΑΝΘΡωποι όπως ΑΝΘΡακωρύχοι.

«DEAD MAN IS WALKING»: είναι η φωνή που ηχογράφησαν για λογαριασμό των φυλακών των Η.Π.Α., στην άγουσα προς το θάλαμο εκτελέσεως. Ίσως ακούγεται και πίσω από τις πλάτες του μάνατζερ οικονομικού τραστ.

Ανδρέας Γιαννακός

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009

PALERMO΄S SHOOTING (του Wim Wenders)









-μια συζήτηση ανάμεσα στον Θάνατο(Dennis Hopper) και τον Φωτογράφο (Campino)-


-Οι άνθρωποι νομίζεται πως ότι αντιλαμβάνεστε είναι μοναδικό.

Ειδικά εσείς οι φωτογράφοι.

Έχετε πολλή αυτοπεποίθηση.

Μη με παρεξηγείς. Δεν είμαι εναντίον της φωτογραφίας.

Αντίθετα μου αρέσει πολύ αυτή η εφεύρεση.

Δείχνει καλύτερα από κάθε άλλο τις προσπάθειες του μόχθου μου.

-Τι εννοείς;

-Θάνατος Εργαζόμενος”.

Έτσι έπρεπε να ονομάζονται οι πιο πολλοί φωτογράφοι.

Αιχμαλωτισμένη ζωή…

Μου αρέσει η ιδέα του αρνητικού.

Η αντίστροφη πλευρά της ζωής.

Η αντίστροφη πλευρά του φωτός.

- Οι πιο πολλές κάμερες δεν το κάνουν πια. Έχουμε προχωρήσει στο ψηφιακό σύστημα.

- Το επιχείρημά μου:

Με το ψηφιακό, περιττό να εμπιστεύεσαι αυτό που υπάρχει.

Είναι ανοιχτή πρόσκληση για παραποίηση.

Όλα γίνονται τυχαία, μπερδεμένα, θολά.

Χάνεις… την “ουσία”.

Κι εσύ… την έχεις χάσει.

Πολλές φορές Φιν.

Φοβάσαι τον υπαρκτό κόσμο.

Το αληθινό φως.

Το αληθινό σκοτάδι.

Το εποπτεύεις.

Θες να το στολίσεις.

Ή το χειρότερο. Προσπαθείς να το αναπλάσεις.

Αυτός είναι ο φόβος του θανάτου!

Ο φόβος της ζωής…είναι ο φόβος του θανάτου!

- Και τι ξέρεις εσύ για τη ζωή;

- Δεν έχεις καταλάβει την αληθινή μου φύση.

Αγαπώ τη ζωή. Την αγαπώ πολύ. Οι θνητοί δεν θα εκτιμούσατε

τη ζωή αν δεν υπήρχα εγώ.

Κι έχω βαρεθεί.

Έχω βαρεθεί που παίζω το ρόλο του κακού.